سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که کرده وى او را بجایى نرساند نسب او وى را پیش نراند . [نهج البلاغه]
 
یادداشت ثابت - دوشنبه 91 مرداد 31 , ساعت 12:57 صبح

در جواب گفت بله فقط یک نفر. پرسیدن کی؟

در جواب گفت سالها پیش زمانی که از اداره اخراج شدم و تازه اندیشه ی

طراحی مایکروسافت و تو ذهنم پی ریزی می کردم،

در فرودگاهی درنیویورک قبل از پرواز چشمم به این نشریه ها و

روزنامه ها افتاد. از تیتر یک روزنامه خیلی خوشم اومد،دست کردم

توی جیبم که روزنامه رو بخرم

دیدم که پول خورد ندارم و اومدم منصرف بشم که دیدم

یک پسر بچه سیاه پوست روزنامه فروش

وقتی این نگاه پر توجه من و دید گفت این روزنامه مال خودت

بخشیدمش به خودت بردار برای خودت.

گفتم آخه من پول خورد ندارم گفت برای خودت

ادامه مطلب...

یادداشت ثابت - یکشنبه 91 مرداد 30 , ساعت 9:20 صبح

                                     به نام خدای رئوف و مهربان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «شیخ سانکو محمدی» مفتی اهل تسنن فرانسه و امام جماعت مسجد و مشاور امور مذهبی، در پی سفر به عراق پس از بازدید از جشنواره بهار شهادت و دیدار با "حجت الاسلام ولید البعاج" به مذهب تشیع گروید.

وی در سخنانی اظهار داشت: من باور نمی کردم کربلا و شیعیان اینطور باشند، وقتی تصمیم به آمدن کربلا گرفتم خانواده ام جلوگیری کردند و به من می گفتند: عراق میدان جنگ است، با وجود مخالفتهای بسیار من برای تحقیق در این زمینه به عراق آمدم.

 

وی اضافه کرد: من شیعه را در کربلا شناختم که تا قبل

ادامه مطلب...

یادداشت ثابت - جمعه 91 تیر 24 , ساعت 5:52 صبح
                                                    به نام خدا
طاهر خوش، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک، کار ترجمه کتاب «براق» اثر یک نویسنده یمنی درباره معراج حضرت رسول اکرم (ص) را به پایان رساند و این اثر را به انتشاراتی به همین نام (براق) سپرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «براق» اثر یک نویسنده یمنی است و ماجراهای سفر پیامبر اسلام (ص) به معراج را به زبان کودکانه بازگو می‌کند.

نام این کتاب از نام اسبی گرفته شده است که

ادامه مطلب...

یادداشت ثابت - جمعه 91 تیر 24 , ساعت 5:47 صبح
                                                       به نام خدای مهربان
طاهر خوش، نویسنده‌ی کتاب‌های متعدد درباره‌ی مهدویت و فرهنگ انتظار برای کودکان و نوجوانان، منتظر واقعی را کسی دانست که به جامعه‌ی خود خدمت کند.

ایبنا نوجوان: طاهر خوش در گفت‌وگو با خبرنگار ما، درباره ویژگی‌های یک منتظر واقعی گفت: نوجوانی یک منتظر واقعی است که با اخلاق، رفتار و درس خواندن انتظار برای ظهور امام زمان (عج) را ثابت کند و به جامعه خدمت کند. 

نویسنده‌ی مجموعه‌ی «کودکان کربلا» انتظار را عطش و اشتیاق برای وقوع حادثه‌ای دانست و در این‌باره توضیح داد: کسی که منتظر واقعی است برای برآورده شدن انتظارش تلاش می‌کند. به عنوان مثال نوجوانی که منتظر

ادامه مطلب...

یادداشت ثابت - دوشنبه 91 تیر 13 , ساعت 5:42 عصر

                                          به نام خدا

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ «حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی» امروز و در پاسخ به استفتائی، از تصمیم مسؤولان برگزاری مسابقات لیگ برتر امسال همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، ابراز تأسف و تعجب کردند.

ایشان در این زمینه نوشتند: "جای تعجب است کشوری مثل ترکیه رعایت ماه مبارک رمضان را بکند و کشوری مثل جمهوری اسلامی که حکومتش اسلامی است مراعات نکند".

 این مرجع تقلید شیعیان جهان درابره برخی بهانه‏ها مبنی بر لزوم رعایت قوانین کنفدراسیون

ادامه مطلب...

یادداشت ثابت - دوشنبه 91 خرداد 2 , ساعت 12:6 صبح


                             بسم الله الرحمن الرحیم

 


اینکه حکم شرعی سفر مکرر به حج (چه واجب و چه غیر واجب) به لحاظ شرعی چه حکمی دارد را خبرنگار مهر در استفتایی از دفتر آیت الله نوری همدانی جویا شده که در ادامه از نظر می‌گذرد.

پرسش: درآمدهای حاصل از سفر زائرین به مکه و مدینه یکی از اصلی ترین منابع درآمدی خاندان آل سعود به شمار می رود. از طرفی نقش آل سعود در کشتار مسلمانان بحرین و قطیف و غیره و همکاری آشکار با دشمنان اسلام بر همگان مشخص است. در این شرایط، اگر هزینه هایی که مردم مسلمان برای سفر حج می پردازند، منجر به تقویت دشمنان اسلام شود، حکم شرعی سفر مکرر به حج (چه واجب و چه غیر واجب) چیست(تأکید بر سفر مکرر است)؟

پاسخ: در شرائط فعلی سفر حج و یا عمره بلامانع است ولی اکیداً مؤمنین از خرج های غیر ضروری در آن کشور خودداری کنند.

منبع:سایت حج و زیارت 

 

 


یادداشت ثابت - جمعه 91 اردیبهشت 30 , ساعت 3:22 عصر

                                                        بسم الله الرحمن الرحیم

                    گفتاری درباره ماه مبارک رجب
رجب ماه هفتم از سال قمری است که مُضر نیز می‏گویند به سبب احترامی که آن قبیله به آن ماه قائل بودند و در اسلام رجب از ماه‏های حرام به شمار آمده است، بدین خاطر آن را رجب الفرد گویند، زیرا سه ماه از ماههای حرام به هم پیوسته‏اند و این ماه از آنها جدا و فرد است.

 

                     فضیلت ماه رجب
این ماه همانند ماه شعبان و ماه رمضان از ماه‏های بسیار با شرافت و با فضیلت است که در روایات اسلامی بر آن تأکید و توصیه شده به طوری که ماه رجب شهر اللّه الأصب یعنی ماه (سرای خداوند) نامیده شده که رحمت خدا در آن بر بندگان سرازیر است پس شایسته است انسانهای با ایمان بسیار استغفار و توبه نمایند و به این ماه نیز «واصل»،(بی سر و صدا) گفته شده زیرا در آن از جنگ با مخالفان و مشرکان نهی شده است. 
در حدیث است که حضرت نوح(علیه السّلام) روز اول این ماه سوار بر کشتی شد و نجات یافت و فرمودند: کسانی که با او هستند روزه بدارند و هر که این روز را روزه بدارد آتش عذاب یک سال از او دور می‏شود  و نیز طبق سخن حضرت صادق(علیه السّلام) خواندن زیارت امام حسین(علیه السّلام) در روز اول این ماه مستحب و تأکید شده است.
پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: رجب برای امّت من ماه استغفار است پس در این ماه به محضر پروردگار از گناهان خویش پوزش طلبید که خداوند بخشنده‏ای مهربان است.
 امام صادق(علیه السّلام) فرمود: روزه بیست و هفتم رجب را از دست مده که آن روزی است که مقام نبوّت به محمّد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) داده شد و ثواب آن برای شما به اندازه ثواب شصت ماه است .از ثوبان غلام پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) نقل شده که گفت: ما جمعی در خدمت پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) بجایی می‏رفتیم عبورمان به گورستانی افتاد، حضرت اندکی در میان قبرها بایستاد و سپس به راه افتاد. من عرض کردم توقف شما در قبرستان به چه خاطر بود؟ حضرت سخت گریه کرد و ما نیز محزون و گریه کردیم، سپس فرمود: ای ثوبان اینان در قبرهایشان معذّبند آنچنان که من ناله آنها را شنیدم و دلم به حالشان به رحم آمد و از خدا خواستم عذابشان را تخفیف دهد و خداوند اجابت فرمود و اگر اینها در ماه رجب روزه گرفته بودند، در قبرهایشان عذاب نمی‏شدند. عرض کردم: یا رسول اللّه روزه و عبادت در ماه رجب از عذاب قبر ایمنی می‏دهد؟ فرمود: آری سوگند به آنکه مرا به حق فرستاد هر مرد و زن مسلمانی که یک روز از رجب را روزه بدارد و یک شب آن را به عبادت برخیزد و جز رضای خدا نظری نداشته باشد عبادت هزار سال در نامه عملش ثبت گردد که روزهایش را روزه و شبهایش را به عبادت گذرانده باشد و...
از امام صادق(علیه السّلام) آمده که هر کس در روز اول رجب امام حسین(علیه السّلام) را زیارت کند حتما آمرزیده گردد. بزنطی گوید: از حضرت رضا(علیه السّلام) پرسیدم: شما در چه ماهی امام حسین(علیه السّلام) را زیارت می‏کنید؟ فرمود: در نیمه رجب و نیمه شعبان. از ابان بن تغلب معنی «العجب ثم العجب بین الجمادی و الرجب» را پرسیدند گفت: ملاقات زنده‏هاست «در زمان رجعت» با مردگان.
در حدیث آمده که پیامبر اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: رجب ماه خداست کسی که یک روز از این ماه را روزه بگیرد موجب خشنودی خدا گردد و غضب الهی از او دور شود و دری از درهای جهنّم به روی او بسته شود و نیز فرمود: رجب نام جویی است در بهشت از عسل شیرین‏تر و از برف سفیدتر هر که در این ماه یک روز، روزه بگیرد از آن جوی به او آب دهند.
شیخ صدوق از سالم روایت کرده که می‏گفت: در اواخر ماه رجب حضور امام صادق(علیه السّلام) رسیدم به من فرمود: آیا روزه ماه رجب را گرفته‏ای؟ گفتم: نه! حضرت فرمود: واللّه‏ای سالم آن قدر ثواب از تو فوت شده است که اندازه آن را به غیر خدا کسی نمی‏داند زیرا این ماهی است که خدای متعال بر ماههای دیگر فضیلت و برتری داده و حرمتش را بزرگ شمرده، روزه را در آن گرامی داشته سپس فرمود: ای سالم هر کس یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد در امنیّت و آسایش خواهد بود از شدت سکرات مرگ و وحشت بعد از مرگ و نیز از عذاب قبر و هر کس دو روز آخر این ماه را روزه بدارد از صراط به آسانی می‏گذرد و از ترس و هراس قیامت و شدت آن نهراسد و از جهنم برائت جوید و سپس حضرت فرمود: هر کس نتواند روزه بگیرد چندبار سبحان اللّه بگوید..
به هر حال اعمال و دعاهای زیادی در ماه رجب سفارش و توصیه شده که برای امور دنیایی و رهایی از مشکلات آخرتی انسان مفید است.

 

                        ماه رجب و دعا
 
cسید بن طاووس از محمد بن ذکوان که این مرد آن قدر در حال سجده گریه کرد که نابینا شد می‏گوید: به حضرت امام صادق(علیه السّلام) گفتم لطفاً برای ماه رجب مرا دعایی تعلیم دهید که از طرف خدای متعال به وسیله آن سود ببرم حضرت فرمود:در تعقیب نمازهای صبح و شام هر روز این ماه این دعا را بخوان: «یا من ارجوه لکلّ خیر و آمن سخطه عند کلّ شر یا من یعطی الکثیر بالقلیل یا من یعطی من سئله یا من یعطی من لم یسئله و من لم یعرفه تحنّنا منه و رحمة اعطنی بمسئلتی ایّاک جمیع خیر الدّنیا و جمیع خیر الآخرة و اصرف عنّی بمسئلتی ایّاک جمیع شرّ الدّنیا و شرّ الآخرة فأنّه غیر منقوصٍ ما اعطیت وزدنی من فضلک یا کریم، ای آنکه در هر چیزی به تو امید دارم و از خشمش در هر تسرّی و بدی ایمن هستم، ای آنکه در برابر اندک بسیار عطا کند، ای آنکه به هر کس که بخواهد عطاهای بسیار نماید، ای آنکه به کسی که از او چیزی نخواهد و کسیکه از راه مهرورزی و رحتمش او را نشناسد عطا می‏کند، خواهشی که از تو دارم همه خیر دنیا و همه خوبیهای آخرت را به من عطا کن، درخواست دیگرم از تو این است که بدی‏های دنیا و بدی آخرت را از من دور کنی زیرا کاسته نشود هر آنچه عطا کنی و برای من از فضل و بخشش خودت بیفزا ای با کرامت.»

یادداشت ثابت - دوشنبه 91 اردیبهشت 26 , ساعت 4:40 عصر

 

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ متن کامل استفتاء و پاسخ "آیت الله العظمی صافی گلپایگانی" بدین شرح است:

                                              بسبم الله الرحمن الرحیم
سئوال:

محضر مبارک مرجع بزرگ شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دام‌ظله:

با سلام؛

اخیراً در بعضی از مساجد، نماز جماعت به امامت غیر روحانی تشکیل می‌شود و مأمومین به ایشان اقتدا می‌نمایند. بفرمایید آیا این کار از نظر شرع مقدّس جایز است؟

با تشکر/جمعی از نمازگزاران

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

علیکم السلام و رحمةالله

حکم اصل مسأله، جواز است؛ حتی اقتدای روحانی و مجتهد به غیر مجتهد و روحانی؛ و شرط امام جماعت، ایمان و عدالت، و اگر مأمومین مرد یا مختلط از مرد و زن باشند ذکورت است.

اما در جماعت مساجد، با توجه به این‌که نماز، خلف عالم، ثوابش به اضعاف مضاعف بیشتر است، و سیره بر این مستقرّ شده که ائمه جماعات در این سنگر مقدس، تبلیغ دین و احکام، و بیان حلال و حرام و ارشاد عوام، و امر به معروف و نهی از منکر و دفع شبهات می‌نمایند، عنوان بزرگی شده است که در اصلاح جامعه و پیشبرد سیاست‌های اسلامی و دعوت به خیر، نقش حیاتی دارد، و در زمان ما بعض روشن‌فکرنماها، علماء را مانع از نیل به مقاصد سوء خود می‌دانند، و جماعت با غیر روحانی و غیر ملبّس را ترویج می‌نمایند. باید همان سیره سلف را که سنگر نماز جماعت همیشه با امامت علماء و روحانیون برقرار بود حفظ شود. مبادا کج‌اندیشان در این سنت‌ها رخنه ایجاد نمایند. البته به طور اتفاق، اگر امام روحانی راتب، معذور از حضور شد، اقتداء به غیر روحانی، با شرایط بی‌اشکال و صحیح است والله العالم.
لطف الله صافی/ 4جمادی الثانیة 1433
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی

یادداشت ثابت - دوشنبه 91 اردیبهشت 12 , ساعت 11:46 عصر
به نام خدا
به شیطان گفتم: «لعنت بر شیطان!» لبخند زد. پرسیدم: «چرا می خندی؟» پاسخ داد:«از حماقت تو خنده ام می گیرد» پرسیدم: «مگر چه کرده ام؟» گفت: «مرا لعنت می کنی در حالی که هیچ بدی در حق تو نکرده ام» با تعجب پرسیدم: «پس چرا زمین می خورم؟!» جواب داد: «نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده ای. نفس تو هنوز وحشی است؛ تو را زمین می زند.» پرسیدم: «پس تو چه کاره ای؟» پاسخ داد: «هر وقت سواری آموختی، برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز!!!!

یادداشت ثابت - پنج شنبه 90 اسفند 19 , ساعت 6:36 عصر

                         به نام خدای ستارالعیوب

سلام به تمامی دوستان عزیزم

می خواهم ماجرایی  را برای شما تعریف کنم:

 1390/12/19 حاج آقای حمیدوند (صاحبخانه 84-86 در قم ) بهم زنگ زد و گفت : آقای خوش! می تونی فردا بیایی خونه مون.گفتم: إن شاءالله خیره!

گفت :آره می خواهم پسرم آقا مجتبی را جمعه عقد کنیم ،تو بیا صیغه عقد موقتش رو بخون.

گفتم به روی چشم میام.

ساعت چهار بعدازظهر روز جمعه شد زنگ زد و گفت: آقای خوش فراموش نکنی! خونه مون منتظرند و من هم از اینکه مجلس عقد خونه پسر هست خیلی تعجب کردم.

خلاصه ، جلوی دَرِ خونه دیدم حاج خانم ایستاده و منتظر من که برم خطبه عقد رو شروع کنم . وارد اتاق که شدم دیدم خانم ها با چادر مشکی و نقاب گرفته روی مبل و زمین نشسته و یک سفره خیلی بزرگ هم پهن که البته داخل سفره وسایل و اضافاتی بود و اضافه سفره هم روش گذاشتند.

تعجب کردم که چرا مجلس اینجوریه ! بدون سر و صدا ! این سفره دیگه چیه! که ناگهان حاج خانم اومد و بهش گفتم حاج خانم! آقای حمیدوند کجاست؟

فرمودند: بیرون هستند. گفتم : پدر داماد باید باشه!! 

حاج خانم دوباره گفت: آقای خوش! ما سفره حضرت عباس داریم شما هم باید برای ما روضه بخونید. إن شاءالله مجلس عقد هفته دیگه هست. من تا این

 جمله رو شنیدم به پیشانی ام زدم و گفتم : ای وای! حاج خانم! آقای حمیدوند گفت :مجلس عقده و من هم اومدم نه مجلس روضه!!

اومدم از اتاق بیرون .زنگ زدم به دوستم آقا سیدجابر سجادی و ازش شماره رفیق طلبه ام آقای فرهاد صمدائی را گرفتم و بهش گفتم فرهاد می تونی مجلس روضه بخونی. گفت: آره اما کی بخونم؟

گفتم :الآن. گفت :الآن نه، زودتر می گفتی و من مونده بودم که چکار کنم که گفتم راهی نیست باید خودم بخونم .

خدا پدر دامادم رو بیامرزه که برادرش حاج حسین در گوشی همراهم نرم افزار سوگنامه محرم رو ریخت و من گفتم زیارت عاشورا بیاورید،آوردند و من با دعای امام زمان علیه السلام ،زیارت رو شروع و در بین آن هم روضه و سپس کمی هم سینه زنی خواندم و مجلس رو تمام کردم(ناگفته نمونه که من در بین دعا خوندن یاد ماجرا می افتادم ،یواشکی خنده ام می گرفت، ولی جلوی خنده رو می گرفتم که من آومدم خطبه عقد بخونم ، ولی روضه حضرت عباس علیه السلام می خونم.

آمدم بیرون و برای آقای حمیدوند زنگ زدم و ماجرا را براش تعریف کردم که مرد حسابی مجلس عقد کجا و مجلس روضه کجا!!!

بنده خدا کلی خندید و من هم کلی خندیدم . ولی خدا رو شکر که عنایت حضرت عباس علیه السلام مجلس رو خوب به اتمام رسوند.

داستان امروز ما هم این چنین بود و ماجرا را برای دوستم آقا صادق طالبی مازندرانی که اهل قلم هم هست، تعریف کردم فرمودند:در وبلاگتان این مطلب را بنویسید آمدیم خطبه عقد بخونیم ، روضه حضرت عباس علیه السلام خوندیم

                                                                   التماس دعا 

 


<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ