سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون خبر کشته شدن محمد پسر ابو بکر بدو رسید فرمود : ] اندوه ما بدو همچند شادمانى آنهاست ، جز که از آنان دشمنى کاست و از کنار ما دوستى برخاست . [نهج البلاغه]
 
شنبه 90 آبان 21 , ساعت 7:19 عصر

                                         به نام خدای هستی بخش

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ "حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی" در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به هجمه های گسترده رسانه های جمهوری آذربایجان به توصیه های خیرخواهانه چندی پیش ایشان به دولتمردان این کشور اظهار داشتند: چند روز قبل  درباره مسئله اسلام‌ستیزی در آذربایجان شوروی سابق صحبت هایی مطرح کردم که با هجمه گسترده روزنامه‌های دولتی آنجا مواجه شد؛در حالی که این مسئله در واقع انجام وظیفه مرجعیت است.

 

ایشان افزودند: اضافه بر آن، آن سخنان ادای حق همسایگی ما بود نسبت به آنها، زیرا مسلمانان و شیعیان این کشور که برادران ما هستند و اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور را تشکیل می‌دهند، از هرگونه مخالفت با احکام اسلام، حجاب و غیر آن رنج می‌برند و خدای نکرده این امر سبب بی‌ثباتی کشور آنها می‌شود.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: ما علاقه مندیم که همه کشورهای اسلامی مخصوصاً همسایگان ما از ثبات کامل برخوردار باشند.

 

ایشان تصریح کردند: اینجانب نه عضو خبرگان رهبری هستم که آنها پنداشته‌اند و نه عضو هیچ حزب و جمعیتی، مرجعیت متعلق به عموم مسلمانان است و حد و مرزی ندارد.

 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: کار مرجعیت حمایت از احکام اسلامی در همه جا هست و برخلاف تصور برخی دخالت در امور کشورها محسوب نمی‌شود؛ زیرا پیروان و مقلدان مراجع همه جا هستند.

 

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی تاکید کردند: نه چشم داشتی به خاک آنها داریم و نه غیر آن؛ تنها هدف ما حمایت از احکام اسلامی و خوشبختی ملّت آذربایجان بوده است؛ امیدوارم با این توضیح هدف ما روشن شود و ان شاء الله در آینده کاری که عقاید مذهبی مردم را جریحه‌دار کند، انجام ندهند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ